neděle, března 23, 2008

Notre-Dame de bon Port (78m)

Ráno mě vzbudilo slunko. Sakra, a to dneska mělo být škaredě! A nožky po včerejšu bolí. Ale když je tak hezky, tak to bych je mohl rozhýbat, nejlépe něčím jednoduchým. A když si pohnu, tak ještě stihnu autobus 8:30 do Cannes.

A jak jsem řekl, tak jsem udělal. Řidič v autobusu mi vrátil finskou dvoueurovku, kterou jsem ještě neviděl a které to docela sluší. V Cannes jsem nejdřív nevěděl, kde mám hledat zastávku autobusu směr Antibes, ale nakonec se to nějak stalo, že jsme se všichni sešli v jednom bodě časoprostoru. Těmi "všichni" myslím sebe, autobus a zastávku.

Vystoupil jsem v Golf Juan a nejdřív se podíval do přístavu. Pěkný byl, i některé lodičky se mi líbily. Asi to může být i pěkné - teda když si člověk odmyslí ty olejové svrny všudě kolem. Došel jsem až k majáku na úplném konci mola a s překvapením jsem zjistil, že všechny ty majáky jsou zaznačené v GPSce. A díky tomu, že jeden můj kolega si udělal kapitánské zkoušky a o tuto svoji zkušenost se podělil na svém zápisníku, tak jsem i dekódoval ty znaky, kterým je každý maják označen.

Po návštěvě přístavu jsem pokračoval podél pláže (a silnice a trati) až do Juan les Pins a dál, směr Cap d'Antibes. Pěkné pláže, i docela dost lidí (zatím nikdo ve vodě), na jednom místě jsem viděl i nějakého umělce, jak s písku staví sochu lva. Pěkné to bylo.

Vlastní Cap d'Antibes je ale docela skalnatý - je to takový větší útes vybíhající do moře. Co mě trošku zklamalo, je to, že docela velká jeho část je soukomý pozemek - a tak je veřejnosti přístupný jen uzoučký pás těsně u moře, ve kterém se vine kamenitý chodníček ověnčený cedulemi, jak je tady nebezpečno za vysokých vln. Ale pěkné to je - a taky docela navštěvované - což v kombinaci s tím uzoučkým chodníčkem není zrovna nejpříjemnější.

Potom jsem se ještě podíval na nejvyšší bod Cap d'Antibes. Slibovali Point de vue - bod rozhledu; no, mě to tak super nepřišlo, ale stejně mě to potěšilo - když jsem se totiž podíval k horám, bylo jasné, že tentokrát předpověď vyšla - nad horama se válely těžké mraky a kdesi za Nice už dokonce pršelo. Uspokojen tím, jak jsem se moudře rozhodl jsem se ještě podíval do staré části Antibes (Antibes jsou takový třetí k mariáši - spolu s Nice a Cannes je to významné turistické místo), kde jsem potkal dva řidiče autobusu ze Šumperka a potom už hurá domů - za několika dopočítanými modely, česnečkou a rizotem.

Jo a fotky byste chtěli? Smůla - zapomněl jsem foťák doma. I když Cap d'Antibes by si nějakou nejspíš zasloužil...

Žádné komentáře: