pátek, listopadu 28, 2008

Ekologická stopa

Kakamilka na svém zápisníku zmínila ekologickou stopu, jakýsi výpočet, kolik plochy je zapotřebí k mému životu. Spolu s komentářem, ze kterého vyplývá, jak jsou somálci úžasně skromní a američani ti nejhorší. A navrch přidala varování o nebezpečí takovýchto výpočtů - prý bych potom mohl začít i přemýšlet...

No, reagoval jsem po svém - velice emotivně, což je samozřejmě špatně. Ale při přemýšlení o tom, co je na tom špatného mi nějak docházejí slova. Celé je to špatné, postavené na hlavu, prachsprostou manipulací bych to nazval, polopravdou nebo pololží. Ale jak to vysvětlit? Vyvracet jednotlivosti? Poukazovat na jednotlivé polopravdy, věci, které v těch statistikách prostě nejsou, ať už z podstaty věci nebo jsou taktně schovány pod čarou či dvěma? A proč to tolik lidí nevidí, není schopno domyslet do důsledků? Vím, teď píšu jako kdybych znal všechny správné odpovědi - ale když už se mám nechat manipulovat, tak ať je to alespoň trošku na úrovni!

Ano, jsem ten "špatný", lítám letadlem, nemám rád větrníky a "žeru maso". Ale jestli je ekologie o tomto, tak buď mě nebo ekologům hráblo.

4 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jsou to ti samí Somálci, co přepadávají na rychlých člunech lodě a nutí ty bohaté, plochu země zžírající kapitalisty zaplatit? A jsou do toho výpočtu zahrnuty i potravinové a finanční pomoci právě od těch ošklivých američanů např při zemětřeseních v JV Asii a na druhé straně, je těm amíkům toto odečteno?

Nedávno jsem četl, jak je děsný, že splachujeme záchody, když v Africe umírají právě na nemoci spojené se znečištěním vody lidskými exkrementy. Jen tak podprahově z toho leze, že jsou zabíjeni právě těmi našimi splašky...

Anonymní řekl(a)...

A ještě mne tak napadlo, jakou stopu nechávají ti, co v letadlech lítají ale přistávají trochu nestandardně do baráků?
Ale to byl jen takový špílec...

Anonymní řekl(a)...

Nechtěl jsem být protivnej, ale štve mně, že drtivá většina (ne-li všechny) takových aktivit nejsou nic jiného než velké továrny na peníze, které fungují na vyvolávání strachu a/nebo na vyvolávání pocitu viny a nejhorší je, že spousta zjevně inteligentních lidí to baští (pravděpodobně proto, že si ve své slušnosti prostě nedokáží představit, že by někdo mohl jejich solidaritu takhle sprostě zneužívat)

Ježo řekl(a)...

@ 3x mates: ano, cítím to podobně. i proto při tomto tématu reaguju tak emotivně, což mě i trochu štve...