středa, října 15, 2008

Extrémista

Asi jsem extrémista. No posuďte, co ze mně včera vypadlo v kanceláři:

,,Já bych to všechno vyházel nebo vypětkoval. Bez pardonu. Na střední a výš už je člověk dobrovolně, buď se teda bude učit, nebo ať táhne. A na základce bych to nechal popropadat, případně je nechat odejít s nedokončeným základním vzděláním - ať se potom životem protloukají jak chtějí."
Nejhorší na tom je to, že to myslím vážně. A podobně smýšlím i o současné finanční krizi. Pomoc? Záchrana státu? Tůdle! Hezky nechat zbankrotovat. Vlasy a všechny chlupy na těle se mi ježí, když slyším, jak po finanční injekci se trhy zotavily. Jaké zotavení, když je chyba v systému? A že to postihne šíleně moc lidí, jejich penzijní pojištění a úspory? Třeba je to vrátí zpátky k reálným hodnotám. A třeba se i potom člověk bude jinak dívat na povolání zedník, které je dneska docela nedoceněné. A třeba to vrátí spoustu kravaťáků na zem.

Ano, jsem extrémista. A přes svůj značně nevyzrálý věk asi i docela staromódní.

P.S. Tohle je docela plodné téma, takže máte štěstí, že vás zasáhla jen značně redukovaná verze... :)

4 komentáře:

Kamila řekl(a)...

Bičem bych Tě hnala učit na základku! Až bude víc času, tak Ti to vytmavím :P

Anonymní řekl(a)...

Já to říkám pořád, jak by bylo hezké kdyby si ti zmr.i uvědomili že kdyby nebylo dělníků, tak by neměli ani na čem sedět ani co žrat z koryta.
Až budeš dělat nějaký převrat, dej vědět. Pryč s kapitalismem, vláda proletariátu!

kV

Ježo řekl(a)...

Kamčo, já bych si to šíleně rád vyzkoušel! (A na vytmavení - teda doufám spíš v osvětlení - se těším!)

Milý kV, já s žádnými proletáři pivo nepil, ale myslím si, že to co bych chtěl je dost jiné než to, co ti pánové povídají. Jednoduše: každý svého štěstí strůjce, jaký si to uděláš, takový to máš.

M.

Anonymní řekl(a)...

Stopro souhlas.
Základní problém je absolutní nedostatek zodpovědnosti (za sebe sama a za své nejbližší okolí) - kV - to je u nás právě zažráno pod kůží díky té vládě proletariátu. V kapitalistické cizině jsou tyhle levičácké tendence nejspíš zase způsobeny tím, že s ní (tou vládou spíše lůzy než proletariátu) nemají blízkou zkušenost a nedokáží uvěřit, že by pod těma krásnýma kecama o štěstí zdraví a blahobytu pro všechny bylo zatraceně shnilé jádro.
Vám dvěma prvním se opravdu zdá v pořádku ta naprostá degradace (jakýchkoliv) škol? Připadne vám v pořádku, že banka (kampelička) něco prošustruje a lidi, kteří jí nevěřili, protože výše úroků, které nabízeli byla přinejmenším podezřelá, jsou nuceni sanovat ztráty zlatokopů, kteří si mysleli, že zadarmo dostanou x násobek svého vkladu? Připadne vám v pořádku, že (ač to může znít cynicky) vytopení po povodních, kteří mysleli dopředu a pojistili se medostanou nic (vždyť jim to nahradí pojišťovna, že), zatímco ti, kteří žili z ruky do huby a na zajištění svého majetku kašlali opět dostanou z peněz všech ostatních totéž? To znáte ten příběh o tančící kobylce a pracujícím mravenečkovi, který už roky koluje po webu?
Uf, teď jsem se zase rozohnil já... sory, Ježo