středa, prosince 10, 2008

Šílenec, magor a extrémista - těší mě

O víkendu jsem byl ve sklípku. Před sklípkem v pizzerii. A tam jsem se zmínil o tom, že občas přespím na sněhu, někdy jen tak, někdy pod stanem. Nu, donesla se mi zpětná reakce - jsem šílenec, magor a extrémista. Vím, že to nic neznamená, ale já si tak nepřipadám - ano, je to trošku náročnější, člověk musí mít náležité vybavení a být v psychické pohodě (pokud člověk není, tak se nezahřeje ani při +10stC), ale to není o tolik drsnější než normální stanování nebo bivakování v jarní nebo podzimní přírodě. Ba možná naopak, tím, jak je sníh dobrý izolant a jak je měkký, tak mi to přijde o dost komfortnější než normálně na půdě nebo šutrech... Navíc zimní zádvěří je tak krásné... Ale prostě jsem šílenec, magor a extrémista. A je mi to líto - nejen kvůli tomu, že něco podobného jsem vykládal onehdá v Modré čajovně...

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

lia: on i šílenec" může být výraz obdivu :)

Kamila řekl(a)...

Můj skromný názor. Člověk je pro druhé šílenec, magor a extrémista v něčem, co sami neznají, nedělají, nikdy nezkusili... A jak už bylo řečeno, může to být obdiv nebo dokonce i závist, že někdo jiný na to má a já ne!

Anonymní řekl(a)...

Miláčku přeháníš jako vždy, takže to musím uvést na pravou míru. Ano byli jsme o víkendu ve sklípku a Ježo se skutečně zmínil o nocování venku v zimním období. Leč zmínil se o tom před dvěmi děvčaty, která když už jdou na výlet, tak potřebují spát v chatě s teplou vodou a o tom, že se dá spát i na sněhu by se holt bez Ježova přičinění třeba ani nikdy nedozvěděly. Nu děvčata zachovala tvář a až druhý den se trochu zděšeně svěřovala našemu společnému kamarádovi, co že je to ten Ježo za blázna a jak já musím být statečná, že to zvládám. Buďme upřímní, já to zkusila a nezvládám, jsem prostě zimomřivější. O izolačních vlastnostech sněhu jsem se nechala přesvědčit jednou a zatímco Ježo spokojeně oddechovala, já celou noc klepala kosu. Ráno mi bylo vysvětleno, že to je tím, že jsme sníh blbě ušlapali, teď se to pro změnu zvrhává na tvrzení, že to je chyba mého spacáku. Nu a od té doby jsem prohlásila, že prostě v zimě nebivakuju. Dokud je teplo, tak jo, zvládám i bez splachovací toalety a teplé sprchy. Ale stanovat na sněhu Ježa také posílám samotného.