úterý, prosince 06, 2005

Sen

Zdál se mi sen. A na něm se daly vysledovat všechny věci, které se mi honily hlavou před tím, než jsem usnul. To jsem si totiž četl Montanu a v ní nějaký článek o ledo- a mixolezení. Potom ještě Lejzrův zápisek z Rumunska a sen je na světě. A ještě telefonát se Sovičkou. A jak vypadá takto uvařený sen?

Byli jsme se Sovičkou v Rumunsku. Autobus nás vyhodil v zatáčce (teda nějakém městě, ale byla to spíš jen zatáčka, kde řidič u jakési zdi nechal batohy a nás (ani si nejsem moc jistej, jestli brzdil - to víte, sny a Rumunsko)) a mě nebylo nějak dobře, tak jsme tam nějak zůstali do dalšího dne (sice si nejsem vůbec jistý, jak jsme přečkali noc, ale to je jedno). V mezičase jsem se díval na okolní krajinu, víceméně rovinka při řece, za ní jakési vápencové kopce (Hochschwab?), v dáli polňačka křižující železniční trať a tam obrovská cedule sdělující, že tady by se nemělo přecházet ani pěšky, ani na kole.

Nevím jak se to semlelo, ale nějak jsem se vydal na průzkum. Dostal jsem se do blátivého strmého rigólu, kde jsem potkal pár čechů - drytoolistů. Prohodil jsem s nimi pár slov, něco jakože je mi poříd nějak divně a objevil jsem v tom strmém rigólu vyvrácený suchý kmen, na kterém byla značka doprava (nic společného s ODS to nemá, ta značka byla čtvercová s žlutým špičatým trojúhelníkem uvnitř). Pokračovalo to po dřevěném schodišťátku z poraženého kmene do nějakého výlezu do staré králikárny, ze které se dosti odvážně vylezlo na nechráněnou terasu nad městem, ze kterého jsem vyšel. Potom jakási náhorní planina, z ní výhled a zvuk zvonů kostela, který byl tady někde nahoře (když před tím byl dole). Od králikárny jsem se dostal do jakési civilizované uličky (asfaltový chodníček, anglické baráčky) a na jednom baráčku bylo asi pět českých domovních cedulí. Sen končil tím, že jsem se vrátil dolů do zatáčky. Tádydádydádydá - a to je vše, přátelé!

Já hned věděl, že to Rumunsko je nějaké podezřelé. Ale že se mi o něm bude zdát? Nicméně oceňuji, že jsem se neprobudil mokrý potem z nějakého hororu. (A mimochodem, šíleně se oteplilo. Nedaří se mi vyvětrat na teplotu pod 15 stupňů Celsia.)

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Zase angličtina! Proč?.
Rumunsko pěkné, na to že jsi tam nebyl i docela reálné.