čtvrtek, dubna 17, 2008

Všehochuť

Je to strašné, když už čtenáře znevažuji takovými úchylnými fotkami, jako jsou šmouhy na podlaze v mé kanceláři, což?

Onehdá jsem přemýšlel nad názvy svých fotek. Tedy, názvy souborů fotek. Kdysi jsem si vymyslel systém zkratek, podle kterého jsem poznal, co jsem s dotyčnou fotkou prováděl za cavyky a kupodivu mi to i fungovalo. Až teď, po nějaké době jsem se snažil rozpomenout, co jednotlivá písmenka znamenají. A jak na potvoru nic. A protože mám teď lepší chvilku (alespoň, co se týče paměti, tak se můžu pochlubit (všechny to zajímá), že: a = adjust levels (nastavení úrovní jasu), b = border (okraj obrázku), c = cut (ořez) a s = small (zmenšení).


Jedno deštivé období končí, mraky se už drží jen nad horami někde za Nice. Aneb takto vypadají moje GIMPovské hrátky s vrstvami a jejich kombinováním. Ten světlý obdélník, to je původní obrázek (pro srovnání), zbytek obrázku byl zkombinován s červeným kanálem původního obrázku pro ztmavení oblohy a zvýraznění mraků - což se myslím povedlo. Akorát by to ještě chtělo nějak oživit ty barvy na zemi, připadá mi to nějaké mdlé (ale originál nebyl lepší).

A jak jde život? Pracuju. Jsem dostal jsem se do další úrovně fitování, opět se ukázalo, že Olivier je nemístný optimista. Otevřel se přede mnou ohromný dvourozměrný prostor nových parametrů, který sice může vyřešit problém s ohromnou degenerací, na druhou stranu to znamená docela dost práce - a čas se krátí. Jinak jsem Danielovi dal svoji rozpracovanou verzi článku, tak mi to trošku poškrtal - když mi to říkal, tak jsem z toho dvakrát na větvi nebyl, ale nakonec jsem si uvědomil, že v zásadě s tím souhlasil a že to mohlo dopadnout mnohem hůř.

Tato fotka si snad ani komentář (a rámeček) nezaslouží. Prostě nám teče do Mirasolu a to tak, že nám padají dlaždice "plovoucího" stropu. Jedna díra je už dírou pamětnicí, nicméně ta blíž vám se zřítila někdy v úterý odpoledne. Ve středu jsem se domlouval s opravářem Michelem (ve francouzštině - a bylo to na mně, protože Marcelo je totiž po operaci palce u nohy), který konstatoval, že problém je zřejmě závažnější, než se zdá. Výborný prostřeh!

Žádné komentáře: