sobota, dubna 05, 2008

Únava

Dneska píšu z Windows a je to na mě poznat - jen v první větě jsem několikrát řešil problém z-y...

Vzpamatovat se ze čtvrtka mi trvalo déle, než jsem předpokládal. V noci na pátek jsem pořádně nespal a pořád něco počítal, v pátek jsem byl jak přejetý parním válcem a když mi po obědě Olivier poprosil jesli bych nemohl výpočty posunout až na večer, existovalo jen jediné možné řešení - do obchodu, domů, do postele a spát. Usnul jsem asi už kolem čtvrté a probudil se v sedm, udělal si (zase) játra na cibulce (promiň, Lio) a spustil dávku modelů, kterou jsem chtěl už mít dávno hotovou.

Modely se počítaly asi do desíti a potom přišel ten báječný okamžik vyhodnocování výsledků. Kupodivu ta čísla, která mi házel docela haluzácky vymyšlený koeficient ( abs(log(Fobs/Fteor)) se tvářila docela rozumně až na to, že ukázala potřebu rozšířit prostor parametrů o dalších pár sloupců a řádků. Tak jsem se s tím asi do jedné bastlil, potom jsem spustil noční dávku a šel spát.

Vzbudil jsem se v pět ráno a uvědomil jsem si, že už by výpočetní dávka mohla být hotová. Skoro byla. A zase se ukázalo, že je třeba pár řádků a sloupců přidat. Tak jsem zase připravil dávku a kolem šesté zase zalezl do postele. Byla mi trochu zima, ale kupodivu jsem zabral a spal až do devíti, kdy následovala důkladná analýza výsledků a zjištění, že ty parametry, na kterých jsem teď pracoval, až zas tak velký vliv nemají. Co by ale člověk nedal za jistotu.

Kolem jedné se probouzí Marcelo se ženou a jdou obědvat. Chvíli se bavíme, já zmiňuji něco ve smyslu že "za dvě, tři hodiny mi možná začne víkend". Připravuju trošku větší balík výpočtů, jím Haribo medvídky, které mi Šárka doporučila jako zdravé, že prý obsahují želatinu a ne nějakou náhražku (ve středu mě trošku zlobilo koleno) a uvědomuju si, že dneska už asi nikam nevyrazím. A to byl v plánu přechod Montagne du Cherion!

Škoda. Však zítra je taky den. A třeba se má práce neztratí...



Taky zvonek

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Jestli jsou rozemletá a rozvařená kopyta zdravá, pak raději budu jíst nezdravě ;-)
P.S. Visíš mi 615 Kč za stravenky.