středa, února 03, 2010

Stoprocentní

Když jsem v minulém zápisku přirazoval jednotlivá procenta podle toho, jak se mi daná knížka líbila, tak mě hned napadlo, jakým knihám bych dal 100%. Nuže, neúplný, subjektivní výčet, co mě právě napadl, je tady:

Heller Joseph: Hlava 22
Hrabě Václav: Horečka
Kryl Karel: Básně psané na zrcadlo
Orwell George: 1984
Pasternak Boris: Doktor Živago
Vonnegut Kurt: Jatka č. 5

A ještě kategorie 95%:

Saroyan William: Tracyho tygr
Tolstoj Lev Nikolajevič: Anna Karenina
Wilde Oscar: Obraz Doriana Graye
Zamjatin Jevgenij: My

A které knížky dostaly vás?

4 komentáře:

zoul řekl(a)...

Pán prstenů, Bradburyho Kaleidoskop, Virginie Woolfová (Mrs. Dalloway, To the Lighthouse)… a SICP :-)

mates řekl(a)...

Tři muži ve člunu, Město zaslíbených, Matematické, fyzikální a chemické tabulky

Anonymní řekl(a)...

Solaris. 1984. Čtyřlísetek.

V.

Ježo řekl(a)...

MaFyCheTa mě nenapadly. Nicméně jako 100% bych spíš označil pana Děmidoviče a pány Landaua a Lifšice. Nad elegancí jejich beletristického zavedení zobecněných souřadnic a hybností jsem účůrával blahem. :)