pátek, února 12, 2010

Můj milý (čtenářský) deníčku (2)

Jerzy Kosinski: Nabarvené ptáče

Z komína stoupá k nebi dým,
a v něm se vznáší Rudolf Hrušínský,
pomalu padá ptáče, vím,
že maloval ho Jerzy Kosinski,
Schindler už vstává, bude psát
má na to zbrusu nový propisky.

-- Xavier Baumaxa: Nazijazz

(Zadržte! To není nějaká neonacistická písnička (a ani knížka) - ba naopak! (I když uznávám, že zejména ta písnička je zlehka ujetá, jako asi všechny od zmíněného interpreta.) Ale zpátky ke knížce, o které jsem se dozvěděl z výše uvedeného refrénu.)


Je možné, že by byl "středověk" tak časoprostorově blízko? A je vůbec něco takového (o čem se píše v knížce) možné? A jak se změnila od té doby "východní" Evropa#1? Má člověk potřebu války a krutosti? Suplují tuto krutost v islámu tresty dle práva šaría? ... Myšlenky se mi rozutíkávají a o knížce samotné jsem toho zatím moc nenapsal... 75%

#1 ..., která (empiricky zjištěno) začíná někde kolem Popradu (každopádně Žilina v ní ještě není). Ale o východní Evropě by se dalo dlouho debatovat.

3 komentáře:

Šárka řekl(a)...

Nejvyšší čas skoncovat s knihovnou... Co takhle místo přemýšlení nad smyslem života, začít přemýšlet nad smyslem vesmíru (a tím tvou disertační prací)? :-)

mates řekl(a)...

Kdyby to někoho zajímalo, tak odpověď na základní otázku života vesmíru a vůbec je 42.

Ježo řekl(a)...

42? Jistě. Ale já si to raději přepočítám... ;)