úterý, února 02, 2010

Můj milý (čtenářský) deníčku

Cormac McCarthy: Cesta
Je to vůbec román? Ale jo, asi je. Rozsahem "na dobrou noc", i když tohle bych zrovna před usnutím nečetl; osobně si myslím, že největším nebezpečím je člověk sám sobě si, i když v případě nějaké "super-"katastrofy by to mohlo vypadat podobně, jak si to pan Carthy namyslel. 60%

Kateřina Tučková: Vyhnání Gerty Schnirch
Těžko hodnotitelná knížka, už jen kvůli tomu, že - ač jde o události přes 60 let staré - jsme se "z toho" stále nedostali; jediné srovnání, které mě napadá, je s Kosinského Nabarveným ptáčetem (které bych si tak rád z knihovny vypůjčil). Ale minimálně kvůli rozporuplným reakcím (a taky kvůli rozporuplným pocitům, které se mě zmocní, když se pokusím k té knížce zaujmout nějaké stanovisko) dávám palec nahoru. Mimochodem, Kateřina Tučková, maturovala na Jarošce v květnu 1999. 75%

1 komentář:

Anonymní řekl(a)...

Mimochodem:-) Katku taky znám, spolupracovala jsem s ní na jednom výstavním projektu ještě za havlíčkobrodskou galerii.Připadá mi to tak dávno...H