neděle, srpna 01, 2010

IKEA: Návod na výpočet ceny

1. Vezmi cenu v rakouském obchodě.
2. Převeď ji na českou měnu.
3. Zaokrouhli na nejbližší vyšší stovku / tisícovku / desetitisícovku dle řádu ceny.
4. Odečti korunu / desetikorunu.

Konkrétní příklad:

psací stůl ALVE
(cz, at, sk): 249EUR -> 6174 CZK -> 7000 CZK -> 6990CZK (+13%)


dětské křeslo AGEN
(cz, at, sk): 13,99EUR -> 347 CZK -> 400 CZK -> 399CZK (+15%)


závěsy AINA
(cz, at, sk): 54,90EUR -> 1361 CZK -> 1400 CZK -> 1390CZK (+2% - OK, tohle jsem schopen tolerovat, dokonce i na Slovensku jsou levnější než v Rakousku!)

OK, cesta do Vídně velkým autem (10l/100km) vyjde na tisícovku. Pokud jsou ceny u nás nadsazeny o - řekněme - 7%, tak se vyplatí do Vídně zajet při nákupu nad 14300CZK (a při tom natankovat levnější a kvalitnější benzín). I když - kdo by v IKEA utratil tolik peněz?

4 komentáře:

mates řekl(a)...

mně šlehne - vybavuješ domácnost v IKEA?

Ježo řekl(a)...

Příklady uvedené v příspěvku jsou pouze vybrány zcela náhodně. :)

Takhle: tento příspěvek vznikl, když jsem chtěl zjistit, jak společnosti přizpůsobují ceny tomu, jak jsou vnímány jednotlivé značky. A stránky IKEA jsou na toto výborné v tom, že stačí změnit cz/cs na at/de, resp. sk/sk a hnedka jsi na příslušném výrobku v příslušné zemi.

Jinak: ano, z IKEA mám doma pár věcí, konkrétně sklenice a sklenky na víno, obojí koupené víceméně náhodou díky příznivé ceně (99Kč za 6 sklenek na víno a 42Kč za 6 sklenic). A potom taky brusinkové sirupy.

P.S. Ano, vím, IKEA je spotřebák.

mates řekl(a)...

ad PS - vždyť víš, že jsem pouhopouhý konzument.

Polštáře řekl(a)...

přesně tak taky sem to počítal, ale s polštářema.