pátek, března 19, 2010

Příprava na volby

Aneb: v tom aby se prase vyznalo.

Začal jsem se připravovat na volby. Jak? Na stránkách Poslanecké sněmovny se snažím dohledat přesné znění několika zákonů včetně toho, kdo pro jaký zákon zvedl ruku (se speciálním zřetelem na poslance ODS a nezařazené, kteří chtějí kandidovat za TOP09.

Nu, zatím v tom mám chaos - ale nebojte, já se tím prokoušu.

Update: je to občas i docela zajímavé sledovat, jakými toky probíhá schvalování zákona. Mimochodem, věděli jste, že máme například zákon o nakládání se surovými diamanty?

11 komentářů:

Julinka řekl(a)...

Čo tam surové diamanty. Na ten náš slávne známy zákon o vlastenectve rozhodne nemáte :-D (len dúfam, že sa pán Slota a spol. do parlamentu nedostanú... ak áno, čudujem sa ľuďom, ktorí ich budú voliť... ja teda nie...). A vôbec, neviem, prečo by som vlastne mala (doma mi už vymývajú mozog), keď je to stále ten istý začarovaný kruh.

mates řekl(a)...

jo, kdyby tak každý hlas měl za sebou desetinu zodpovědnosti a setinu přemýšlení toho, co ten Tvůj, to by bylo krásný...
ad Julinka - ten zákon o vlastenectví je fakt síla. Trochu vám závidím Dzurindu... (a vlastně trošičku i toho Fica, který není až takový zabedněnec, aby likvidoval Dzurindovy fungující změny jenom proto, že jsou od toho druhého...)

Ježo řekl(a)...

@mates: Musím si nějak (racionálně??) zdůvodnit, proč nevolit modré a proč nevolit knížete (zn. u těch ostatních je to jasné). :) A k Ficovi / Paroubkovi: každý obrazem svého národa.

mates řekl(a)...

Tak koho, sakra?!
ad každý obrazem - proboha, to snad ne!!!

Ježo řekl(a)...

Každý obrazem - ano, přesně v duchu Churchillova "...mi stačí pětiminutový rozhovor s průměrným voličem".

(Teď jsem se snažil deset minut napsat nějaké zdůvodnění toho "proč tomu tak je". Bohužel, nepodařilo se mi to tak dobře formulovat, abych s tím byl spokojený.)

Jinak - mám pocit, že z historického hlediska jsou obyvatelé území, které dneska přísluší České republice, odsouzeni k věčné nespokojenosti (pokud už to nemají v nátuře). Důvodem je tisíc let trvající míchání slovanských a germánských vlivů. Bohužel ani jedno nebylo tak silné, aby převážilo - a tak (pokud nás nesemele kafemlejnek EU) se vždycky budeme potácet od germánské "civilizovanosti" ke slovanské "hluboké duši". Na to, aby něco převážilo (ať tam či tam - srovnej "Deutschland, Deutschland über alles" s "balšája Rosíja" (azbuku opravdu nebudu instalovat) nebo s slovenským (borovičkovým) nacionalismem (čti národní hrdostí) - nic takového tady není.

(Tak jsem se nakonec rozepsal - stejně s tím textíkem nejsem úplně spokojený.)

mates řekl(a)...

od germánské "civilizovanosti" ke slovanské "hluboké duši".
- docela mi přeběhl mráz po zádech - od germánského sofistikovaného řešení pomocí Cyklonu B k ruskému syrovému vyhladovění v gulagu...
Raději mimo. Je ale pravda, že Jánošíkovská legenda je poněkud aktivnější a více hrdá než čekání na záchranu od Blanických rytířů...

Ježo řekl(a)...

@mates: až takový úkrok stranou bych od Tebe nečekal. :) Ještě bych k tomu dodal k udávání pomocí systému agentů a spolupracovníků StB aplikované v našich krajích (jakože si myslím, že v ČSSR jsme na to byli (rád bych tomu minulému času opravdu věřil) opravdu přeborníci).

mates řekl(a)...

to nebyl úkrok stranou - to byla děsivá asociace...
I když vidím na našem "národním charakteru" spoustu vad, nemyslím si, že bychom se příliš z toho civilizovaného standardu vymykali - např. co se týká kolaborace s vládnoucím režimem - mrkni na Francii 40-45 (nic na tom nezmění snaha jejich filmového průmyslu to zlehčovat (Velký flám, 7.roty, ...) nebo poukazovat na hrdinný odboj - tady si myslím je skvělý seriál Haló, haló.

Myslím, že jedna z těch špatných stránek našeho národního charakteru je právě pomlouvání našeho národního charakteru (;-). I když ani to není naše špecifikum - sebemrskačství kultury bílého muže je oblíbeným tématem všech těch multi-kulti, eko-bio. Dokonce jsem četl i takové články, které se vážně zamýšleli nad tím, že je vlastně škoda, že ten agresivní cromagnonec, ze kterého jsme se vyvinuli zlikvidival toho úžasného neagresivního a slušňáckého neandrtálce. JJ, ať žije Avatar.

Ježo řekl(a)...

Někdo si najde koncentráky a gulagy, někdo Bacha a Rachmaninova. :)

Možná to tak nevyznělo, ale já netvrdím, že se vymykáme civilizovanému standardu a moje poznámka ani neměla být nějak sebemrskačská: jen jsem chtěl podotknout, že na to, aby se tady usadil germánský smysl po pořádek (což považuju za dobré) a právo, máme v genech (a vzorcích chování) moc slovanského a zase na druhou stranu na to, aby se tady plně projevila slovanská "hloubka duše" (což je také krásná vlastnost), tak máme v genech (a vzorcích chování) příliš mnoho germánského. Politická situace toho může být obrazem - dvě znesvářené stejně velké strany, neschopné se na ničem shodnout - dva principy, navzájem se vylučující - stejně jako germánský Ordnung a slovanská melancholie. (A teď nemyslím na to, že tady po pár letech vládnutí ČSSD+KSČM vládnutí bude spálená země, mluvím - tedy píšu - obecněji. (Ano, je to takové to pseudofilosofské tlachání, které se obvykle koná po alternativních nálevnách v blízkosti filosofické fakulty. :)))

P.S. Zpátky k těm volbám: zajímalo by mě, jestli KSČM kývne na tichou podporu ČSSD (a co to bude stát) nebo jestli tuto zemi bude plundrovat Oposmlouva 2.

P.P.S. Chudáci Slavníkovci. :)

mates řekl(a)...

já raději Prokofjeva.
ad P.S: to jako oposmlouva2 by zemi plundrovala zatímco tichá (či jakákoliv jiná) podpora komunistických zločinců ne?
Ono ani ta první oposmlouva nebyla zas tak hrozná, jak se nám snaží média nabulíkovat - důvod, proč ji má Klaus pořád na talíři je, že vypálil rybník těm malým vyděračům (kteří se ale těší podpoře médií)

Ježo řekl(a)...

Ach, už jsem skoro jak ten Topolánek. :) Opravuji: zajímalo by mě, jestli bude tuto zemi plundrovat ČSSD s tichou podporu ČSSD (a co to bude stát) nebo jestli tuto zemi bude plundrovat Oposmlouva 2.

Ad malí vyděrači - jistě. Myslel jsem spíš na situaci z pražského magistrátu: veskrze úspěšná spolupráce Bém - Paroubek.