neděle, ledna 17, 2010

Riffelspitz, 2106m

16. ledna 2010, 13:21

Je třeba něco dodávat? :-)

- = -


Měl jsem před sebou relativně volný víkend (ano, přesně ta situace, kdy kočka není doma a myši mají pré) a tak mě začaly honit roupy, že bych něco podnikl. Původně jsem myslel na Beskydy, resp. na "vyběhnutí si" na Lysou horu, abych poznal, jak moc špatně na tom moje kondička je. Alternativou byl dvoudenní výlet do Beskyd - v tom případě spíš na Smrk a Kněhyni - se zimním bivakem. Ale potom jsem se tak nějak rozhlédl po předpovědích počasí a jako blízká a relativně finančně dostupná alternativa se zaručenou inverzí se zdál býti Schneeberg. A tak jsem došel domů a začal házet věci do batohu, když v tom smska od kVítka - že prý dostal týden neplaceného volna. Já sice musím být v pondělí v robotě, ale i tak jsme se domluvili, vzpomněl jsem si na svoje bláznivé plány a před sobotní půl jednou (0:30) jsem už seděl v autě na břeclavském hlavním nádraží. A že, jestli pojedeme na nějakou jistou a bezpečnou tůru anebo jestli se pokusíme o něco, co se sice nemusí podařit, ale co bude zajímavé.

A tak jsme vyjeli směr Gesäuse, ve kterém jsem měl vyhlídnuté dva cíle: Tamischbachturm anebo Riffelspitz (resp. oblast kolem Sparafeld). Nakonec jsem zvolil Riffelspitz kvůli tomu, že (kde jinde máte možnost traverzovat hodněmocstupňový svah :) ) z parkoviště u zámku Kaiserau je to jen nějakých 1000 Hm oproti 1500Hm u Tamischbachturm z Gstatterboden, ev. Hieflau (což by až tak nevadilo, měli jsme stan i spacáky), jenže předpověď počasí hlásila na neděli zhoršení počasí).

Kolem deváté, po (skoro) tříhodinovém spánku a hodinovém přebalování batohů jsme vyrazili... A měli jsme velké štěstí! (Teď nemyslím takové to štěstí, díky kterému se vystříháte nějakého průseru ani nevíte jak, ale myslím štěstí na počasí (jasno, azruo, jen trochu foukal vítr), lavinovou situaci (1), množství a kvalitu sněhu, jednoho rakušáka (který asi hodinku před náma prošlapal cestu, takže jsme vůbec nebloudili), parťáka a řidiče i rozhodnutí (hlavně to, nepokoušet se o nic dvoudenního a jet hned po akci domů - ta fronta přišla o dobrého půldne dřív). Přitom stačilo tak málo - třeba dva metry ledových ploten v traverzech, v zimě nic neobvyklého - a museli bychom to otočit.)

Prostě hurá! Zadařilo se - a zadařilo se bezpečně a v pohodě. Díky za to!



Pozn.: V mapě AV 16 je Riffelspitz uvedena jako die Riffl.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Juj, škoda, že som ochorela a nemohla nakoniec ísť. Nevieš si predstaviť, ako mi je to stále veľmi ľúto :-(. Dúfam, že si bol spokojný :-) Tak čo, dohodneme sa na nejakom časovo blízkom termíne? Do tretice všetko dobré :-) Díky moc a daj vedieť ;-)) J.

Anonymní řekl(a)...

To je ...? :o) Díky, ještě se rozmyslím.

No a ty ledové plotny by tak dramatické nebyly, si myslím.. ale co, měl bys vyrazit s tím Fandou :o)

A CD mi schovej na příště.