úterý, listopadu 10, 2009

Klíč ke spokojenosti

Jak se mám?

Dobře, odpověděl jsem slečně skautce. Bylo by rouháním říkat něco jiného. Když přemýšlím, proč se mám dobře, tak mě (hlavně) napadá: jsem spokojený v práci a doma - a vzdal jsem věci, na které nemám. Ach ano, odnesly to hory. Ale to nemění nic na tom, že se mám dobře.

7 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

Úprimne? Keď som si to prečítala, tak ma hodilo o zem... Nerada čítam takéto "pesimistické správy"...

Prečo (si myslíš, že na to nemáš)? Finančná stránka? Alebo je v tom niečo iné?

Napriek tomu, ak sa máš dobre, to je to hlavné...

/Ale aj tak, dosť si ma svojím rozhodnutím šokoval :-(/


J.

Ježo řekl(a)...

Ale to není pesimistická zpráva! Vždyť se mám dobře (a když to tvrdí takový pesimista a melancholik, jako já, tak to už je co říct)!

Proč na to nemám? Ano, taky kvůli penězům. Ale momentálně na to nemám ani časově a fyzicky - a tak trochu těžím z toho, že jsem už dost pozapomněl, jak krásné hory jsou.

Upřímně, mám strach jet do hor. Jednak kvůli tomu, že bych nikam nevylezl (viz třeba pokusy o Alpspitze v červenci), druhak kvůli tomu, že bych se zase nadchl a potom nemohl spát, začal se plánovat a potom jen smutně sledoval, jak z plánů schází - ať kvůli počasí, pracovním restům nebo penězům.

Mám tendenci dělat pořádně pouze jednu věc. Momentálně je to práce, myslím si, že je to dobře, chci se naučit nové věci. (Zvídavý čtenář si položí otázku, co jsem dělal pořádně, když jsem byl na VŠ - správná odpověď je, že tenkrát jsem se naplno věnoval horám a "ty zbytky" jsem jen tak dával, jak to zrovna vyšlo. :))

Anonymní řekl(a)...

Ak to vraví taký pesimista, ako Ty :-D

Dobre, súhlasím a na strane jednej aj chápem (čo sa týka práce, peňazí, počasia a plánovania). Obetovaním jedného si získal niečo iné...

...ale...

"momentálně na to nemám fyzicky"

"Upřímně, mám strach jet do hor. Jednak kvůli tomu, že bych nikam nevylezl."

Tu si dovolím oponovať... Strach je na to, aby sa prekonal.

Čo sa týka mňa osobne, viem, že sú veci, na ktoré momentálne nemám (psychicky ani fyzicky), ale to neznamená, že na nich nebudem mať nikdy.

Asi som príliš veľký idealista, čo?

J.

Ježo řekl(a)...

Ale samozřejmě, že platí, že když něco pochválím, tak že se brzy přesvědčím o opaku. Ano, momentálně úpím... :)

http://julinkinblog.yc.cz řekl(a)...

Podotýkam, ja som chcela len povzbudiť :-( (aby si sa nebál :-D)ale zrejme som zase zle vyjadrila svoje myšlienky...

Nechcem byť zlomyseľná, ani jatriť Tvoje rany, ale podľa mňa takto dlho nevydržíš ;-) (stavíme sa?)

Dobre, dobre...už držím jazyk za zubami :-)

J.

Ježo řekl(a)...

Že nic nevydržím? Samozřejmě že nevydržím - jsem přece chlap!

Anonymní řekl(a)...

Krehotinka :-D... Tak držím palce, aby Ti srdiečko nepuklo... Verím Ti, Ty to dokážeš ;-)

(Keď sa vrátim fotky pre istotu radšej ukazovať nebudem)

J.