neděle, září 21, 2008

Prý 201. záznam... Pch!

Dnes se mi zase "daří". Ráno jsem si přesolil vajíčka - holt mi nějak nedošlo, že když slánku pootevřu na velký otvor, že z ní sůl půjde ven trošku rychleji. Vrcholem dne je to, že jsem si na sebe před chvíli zvládl zvrhnout hrnek s čajem.

Včera jsem strávil chvilku nad recenzemi fotoaparátů. Pořád tak nějak šilhám po nějaké nové krabičce a pořád se nějak nemůžu rozhodnout, kterým směrem se vrhnout (a kde na to vzít peníze). Z DSLR mě nejvíc zatím zaujal Pentax K200D, ale i přes všechny klady, které by tato volba přinesla, mám docela strach, že - zvlášť v podmínkách, ve kterých se pohybuju - docela rychle zapráší čip fotoaparátu. Takže se i dívám po nějakém kompaktu, kde mě zaujaly dva: Panasonic Lumix LX3 a Ricoh GX200. Na LX3 jsem narazil jako první a hodně mě zaujal, zejména několika snímky s dokonalou kresbou až k okraji. Hlavní nevýhoda je jasná - absence hledáčku v základní výbavě. Potom jsem kdesi v diskuzi našel sáhodlouhou diskuzi srovnávající LX3 s GX200, která spíš vyznívala právě pro GX200. Pročetl jsem několik recenzí, které střídavě vyznívaly pro jeden či druhý kousek, se spoustou flamewar, dokazujících, že pouze jeden je ten správný a ten druhý akorát naleštěný šmejd. Jinak teda GX200 by mělo být něco velice podobného, sice ne s takovou světelností, ale taky s nadprůměrnou kresbou až k okraji, technicky sice menší čip s více pixely by měl více šumět, ale testy v tomto vycházely tak nějak nastejno. Nevýhoda - skoro nikde není v ČR k dostání - tedy přes internet ano. A nevýhoda obou kompaktů? Jejich cena se šplhá k ceně DSLR. Takže tedy: Pomoc! Poradíte někdo?

Edit: Z forum.grafika.cz na prosbu o radu při výběru foťáku:
To se ptáš těch pravejch! grinning smiley grinning smiley grinning smiley Na blbejším místě už ses zeptat nemohla!! grinning smiley grinning smiley grinning smiley Ale omlová Tě tom že tahle diskuze má omylem stále ještě název "Vybíráme digitální fotoaparát", ale správně tu má být "Hádáme se, kdo je větší debil" Administrátor diskuze to zapomněl přejmenovat, jeho chyba. grinning smiley

9 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

pch, ten Pentax se mi líbí. Ještě bych hledal časosběrnou funkci (pokud existuje).

Ježo řekl(a)...

Po pročtení dalších několika diskuzí se ukázalo, že ten Pentax je nejprachuodolnější. Jinak si sepisuju plusy a mínusy a zatím to je Pentax +3, Ricoh +1 a Panasonic -4.

@mates: můžu se někdy zase stavit?

Ježo řekl(a)...

...a co to vlastně je časosběrná funkce?

Anonymní řekl(a)...

stavit se samo můžeš (to jsou mi otázky!), kromě čtvrtka, kdy se plošníme, se ti mohu a rád budu věnovat kdykoliv.
Nevím jak se tomu říká, ale jde o snímání v nějakých nastavitelných intervalech. Chtěl bych si postavit foťák na stativ na terasu a třeba každých 5minut ho nechat udělat snímek (nebo, lépe, políčko do videosekvence)

Ježo řekl(a)...

Jo, to umí ten Ricoh. Fotí jím i Martin Setvák vývoj mraků - http://www.setvak.cz/timelapse/2008-cz.html O Pentaxu jsem nic takového neslyšel.

Anonymní řekl(a)...

ď. a ten odkaz na Tenerife, tos mi udělal schválně?

Ježo řekl(a)...

Když jsem to dneska objevil, vzpomněl jsem si na tebe... :)

Anonymní řekl(a)...

Kuna, ber Pentax. Sice sem nic nečetl, ale nema nahodou system proti prachu? Fotaky mely uz pred lety ultrazvukovy protiprachovy system na ccd. Casosbernou funkci mi zvladl i kompakt canon a510, pres soft v notebooku a usb. Ale stejne je to jedno, za dva mesice nas sezere cerna dira.. mame stesti, takova smrt se nepostesti kazdemu. Teda, skoda ze nezustane nikdo kdo by nas za to obdivoval:o) Pa, Vt.

Ježo řekl(a)...

Ano, vzal jsem Pentax. Doufam, ze s cernou dirou mas pravdu, vzal jsem ho totiz na splatky (s vetsinovym doplatkem nekdy v polovine pristiho roku).